Chiapudding – grundopskrift på chiagrød

Grundopskrift på chiapudding – chiagrød

Jeg er meget glad for at spise chiapudding til morgenmad. Den smager fantastisk samtidig med at den gir mig en god mæthedsfølelse, der holder sig længe.

Derudover indeholde chiafrøet en lang række fremragende egenskaber, som:

  • Kostfibre
  • Omega 3-fedt
  • Proteiner
  • Kalk
  • Antioxidanter
Nem opskrift på den populære chiapudding - chiagrød du kan bruge til både morgenmad og dessert

Chiapudding – grundopskrift på chiagrød

Vær den første til at vurdere!
Antal: 1 personer

(Tilberedningstider kan ændre sig ved justering)

Ingredienser

  • 2 spsk økologiske chiafrø (økologiske fordi jeg gerne vil undgå pesticider)
  • 1.5 dl cheesy med kokos
  • 0.5 dl plantemælk eller alm mælk, hvis du er mælkedrikker

Instruktioner

  • Aftenen før rører du alle ingredienserne sammen i en beholder og sætter låg på. Sættes på køl natten over.
  • Dagen efter rører du grøden grundigt igennem og topper med f.eks. hjemmelavet granola og friske bær eller sylt.
Bedøm opskriften
Vær den første til at vurdere!

(En bedømmelse og en kommentar er meget værdsat!)

Pin Del Udskriv
Fik du lavet opskriften?Tag mig gerne på IG med @majspassion eller brug #majspassion, hvis du laver mine opskrifter, det er så dejligt at se når I laver min mad!

Sundt og lækkert…

Derfor er det lille bitte frø med til at forebygge hjerte-karsygdomme og knogleskørhed, der er særdeles vigtig for kvinder i overgangsalderen og de mange kostfibre stabiliserer blodsukkeret og styrker fordøjelsen og sidst men ikke mindst modvirker de mange antioxidanter de hyppige infektioner, mange kvinder også plages af i overgangsalderen.

Jeg laver min chiapudding om aftenen og stiller den på køl natten over. Ofte laver jeg en lidt større portion, så der er til et par dage og jeg bruger altid denne opskrift, der svarer til een portion:

  • 2 spsk økologiske chiafrø (økologiske fordi jeg gerne vil undgå pesticider)
  • 1.5 dl cheesy kokos
  • 0.5 dl plantemælk eller alm mælk, hvis du er mælkedrikker

Jeg veksler lidt mellem at toppe med hjemmelavet syltetøj uden sukker. og eller nøddegranola. Kan du tåle toppings fra Bodylab er det også en mulighed – men pas på, de er hårde mod maven.

TIP: Chiapudding kan du også bruge som et sundt alternativ til dessert.

Velbekomme

Del indholdet med nogen du holder af
Maj Schjøth
Maj Schjøth

Velkommen til MAJSPASSION, hvor jeg udlever min passion for lækker mad med masser af grønt og dejlig smag. Jeg elsker at stå i mit køkken og lave dejlig mad til familie og venner. Det er blevet til en del opskrifter, som jeg nu vil dele med dig! Opskrifterne er lette at gå til, for mad skal ikke være kompliceret - og der vil være tips og tricks, så alle kan være med.

Abonner
Giv besked om
Opskriftsvurdering




Email-notifikationer om svar til din kommentar er slået til som standard. Klik på -symbolet for at slå det fra.

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments